• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 14 فروردین 1401
کد مطلب : 156990
+
-

کوتاه از حادثه/شهادت 2مأمور پلیس با  شلیک سارق مسلح

کوتاه از حادثه/شهادت 2مأمور پلیس با  شلیک سارق مسلح

شرور مسلح وقتی مأموران پلیس را در یک قدمی خود دید اقدام به تیراندازی کرد و در جریان این تیراندازی یک سرباز و یک مأمور نیروی انتظامی به شهادت رسیدند.
به گزارش همشهری، این حادثه شامگاه نهم فروردین در شهر بندر امام‌حسن(ع) از توابع شهرستان دیلم در استان بوشهر رخ داد. آن شب یکی از ساکنان این شهر با پلیس110 تماس گرفت و گفت که یک دستگاه خودروی وانت‌پراید به طرز مشکوک در خیابان پارک کرده و داخل آن مردی نشسته و احتمالا قصد سرقت از یکی از خانه‌ها را دارد. به‌دنبال این تماس، گشت کلانتری متشکل از ستوان‌یکم جلیل‌دازه و ستوان‌سوم وظیفه سیدنوید موسوی راهی خیابان مورد نظر شدند. آنها با دیدن خودروی وانت‌پراید، به سمت این خودرو رفتند اما وقتی به چند قدمی آن رسیدند، فردی که داخل خودرو نشسته بود با اسلحه کلاشنیکف به سمت آنها تیراندازی کرد و پس از آن با استفاده از تاریکی شب پا به فرار گذاشت. ماجرای این تیراندازی به مرکز مخابره شد و با حضور نیروهای کمکی، معلوم شد که سرباز وظیفه به‌نام سیدنوید موسوی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسیده است. اما ستوان‌یکم جلیل‌دازه که او نیز هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود هنوز نفس می‌کشید و به همین دلیل به بیمارستان گناوه منتقل و تحت درمان قرار گرفت. درحالی‌که تلاش پزشکان برای نجات مأمور مجروح ادامه داشت، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عامل این تیراندازی به نتیجه رسید و معلوم شد که وی یک مجرم سابقه‌دار است که سوابق متعدد کیفری در پرونده‌اش به ثبت رسیده و بارها دستگیر و زندانی شده است. در این شرایط جست‌وجو برای شناسایی مخفیگاه وی ادامه یافت تا اینکه کارآگاهان موفق شدند پس از گذشت 24ساعت از حادثه، مرد جنایتکار را دستگیر کنند و وی پس از اعتراف به تیراندازی به سمت مأموران پلیس، با صدور قرار قانونی راهی بازداشتگاه شد. اما درحالی‌که عامل جنایت دستگیر شده بود صبح 12فروردین از بیمارستان خبر رسید که مأمور مجروح نیز بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است. به‌گفته سرهنگ جهانبخش طهماسبی، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان بوشهر، تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

دستگیری دزدان مسافر در تعطیلات 
اعضای باند 11نفره مأموران قلابی که با سفر به شهرهای مختلف در تعطیلات نوروز، دست به سرقت از 76نفر زده بودند، دستگیر شدند. به گزارش همشهری، متهمان که مجهز به بی‌سیم و تجهیزات پلیسی بودند، درحالی‌که لباس پلیس به تن داشتند راهی شهرهای مختلف در استان‌های البرز، فارس، اصفهان، یزد و... می‌شدند تا نقشه سرقت‌هایشان را عملی کنند. آنها سوار بر خودروهای مختلف در جاده‌ها و خیابان‌های خلوت سد راه طعمه‌هایشان می‌شدند و خود را مأمور پلیس جا می‌زدند. سپس به بهانه بازرسی، اقدام به سرقت گوشی و پول‌های نقد طعمه‌هایشان می‌کردند و متواری می‌شدند. سرقت‌های اعضای این باند ادامه داشت تا اینکه آنها در   سفرهایشان وارد استان فارس شدند و با شگردی که داشتند دست به سرقت از تعدادی از شهروندان در شهرهای این استان زدند. به‌دنبال گزارش این سرقت‌ها به پلیس، تیمی از کارآگاهان آگاهی وارد عمل شدند و معلوم شد که اعضای این باند پیش از ورود به استان فارس، در تعدادی از شهرهای اصفهان نیز با همین شگرد سرقت کرده و تحت تعقیب پلیس اصفهان نیز بودند. در ادامه مخفیگاه موقتی اعضای این باند در اطراف شهرستان مرودشت شناسایی شد و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس با همکاری پلیس آگاهی اصفهان راهی این منطقه شدند و با محاصره مخفیگاه سارقان موفق شدند در یک عملیات ضربتی 11عضو این باند را دستگیر کنند. به‌گفته سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس، در مخفیگاه سارقان 76دستگاه موبایل، بی‌سیم، کارت شناسایی جعلی ناجا، 2 عدد کلاه انتظامی و 5دستگاه خودروی سواری که اعضای باند برای سرقت‌هایشان از آنها استفاده می‌کردند، کشف شد. وی ادامه داد: متهمان تا‌کنون به سرقت از 76نفر تحت عنوان مأمور پلیس اعتراف کرده‌اند و تحقیقات برای شناسایی دیگر سرقت‌های آنها ادامه دارد.

مرگ خاموش در چادرهای مسافرتی 
مسمومیت با گاز منواکسید کربن در چادرهای مسافرتی در تعطیلات نوروز جان دست‌کم 19نفر از گردشگران را گرفت و صدها نفر را روانه مراکز درمانی کرد. به گزارش همشهری، در تعطیلات نوروز امسال آمار سفرهای نوروزی رشد چشمگیری داشت و حتی سردشدن هوا در روزهای نخستین سال نیز مانع سفر گردشگران نشد. در این میان خانواده‌های زیادی که از چادرهای مسافرتی استفاده کرده بودند، برای گرم‌شدن در چادر از زغال و گاز خوراک‌پزی و پیک‌نیکی استفاده کردند و همین اشتباه بزرگ باعث گازگرفتگی شمار زیادی از آنها شد. طوری که فقط از روز 25اسفند تا اول فروردین بنا بر اعلام سازمان اورژانس کشور 495نفر با منواکسید کربن مسموم شدند و در همین مدت 17نفر جان خود را از دست دادند. قربانیان یکی از این حوادث 4پسر جوان بودند که در منطقه ۴۰دستگاه شهرستان بروجرد چادر زده بودند که به‌دلیل مسمومیت با گاز منواکسید کربن جان‌شان را از دست دادند. همچنین روز گذشته (13فروردین) نیز زن و شوهری که در منطقه کندوان در آذربایجان شرقی چادر زده بودند، بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن جان باختند. وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: این زوج که 40 و 45ساله بودند، در داخل چادر مسافرتی بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن ناشی از زغال، جان خود را از دست دادند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید